Kaip „Weleda“ keičia pasaulį
Nuo šiol „Weleda“ turi „B Corp“ sertifikatą. Šiame interviu kalbamės apie sertifikavimo procesą, aukštus sertifikatą išduodančios organizacijos standartus ir priežastis, paskatinusias mus žengti šį žingsnį.
Pokalbis su „Weleda“ tvarumo padalinio vadovu dr. Stefanu Siemeriu.
Ką iš tikrųjų reiškia „B Corp“?
Stefanas Siemeris: Iššifravus „B Corp“ reiškia „Benefit Corporation“ (liet. „naudą nešanti korporacija“). Šis sertifikatas įrodo, kad bendrovė turi tvirtų įsipareigojimų ir siekia rezultatų, susijusių su socialiniais ir ekologiniais standartais. Sertifikatą suteikia ne pelno siekianti organizacija „B Lab“. Beje, svarbu pabrėžti, kad sertifikuojama ne produkcija, bet bendrovės veikla ir bendras požiūris. Didžiausias dėmesys skiriamas socialinei pridėtinei vertei ir ekologiniam tvarumui, o ne pelno didinimui bet kokia kaina. Kitais žodžiais tariant, galvojama apie aplinką, biologinę įvairovę, rūšių išsaugojimą, žmogaus teises ir klimato apsaugą. „B Lab“ tai vadina „verslo gerumo galia“. Pasaulinis „B Corp“ judėjimas susiformavo Jungtinėse valstijose ir yra nukreiptas į tai, kad mūsų planeta taptų geresne vieta.
Visa tai skamba beveik per gerai, kad būtų tiesa. Galite išsamiau papasakoti apie jų misiją?
Stefanas Siemeris: „B Corp“ bendruomenę sieja troškimas keistis. Verslo pasaulyje toks požiūris prilygsta paradigmos pokyčiui. Juk dažniausiai pagrindinis verslo tikslas yra pelnas. Nors šitai ir nepasikeis artimiausiu metu, pelno neturėtų būti siekiama bet kokia kaina arba nepaisant žmonių, gyvūnų ir aplinkos. Toks mąstymas visada buvo esminė „Weleda“ pozicija. Todėl mums buvo prasminga siekti šio sertifikato. Kad tai padarytume, savo bendrovės įstatuose, savo DNR, turėjome pakeisti punktą apie siekiamus tikslus. Dabar prie mūsų korporatyvinių tikslų nurodoma ir bendra gerovė bei aplinkos saugojimas.
Jei „Weleda“ visada laikėsi šių vertybių, ar vertėjo apskritai siekti šio sertifikato?
Stefanas Siemeris: Tikrai taip! Sertifikavimo proceso metu atidžiai vertinama visa bendrovė. Pavyzdžiui, „B Lab“ įdomu, kokį teigiamą poveikį mes darome bendruomenei, nes galų gale kalbama ne tik apie uždirbamus pinigus. Tvarumas yra visko, ką mes darome, esmė, ir jis yra įtvirtintas mūsų korporatyviniuose tiksluose. Būti harmonijoje su gamta ir žmonėmis įmanoma tik būnant atsakinga ir tvaria bendrove. „B Lab“ organizacija „Weleda“ veikloje įžvelgia įkvėpimą rinktis tvarų gyvenimo būdą, pavyzdžiui, mūsų sertifikuotoje natūralioje kosmetikoje ir tame, kaip mes palaikome sąžiningus santykius su savo kultivavimo partneriais. Taip pat mūsų tvarios plėtros centre MUNDI, esančiame Švabijos Gmiunde, kuriame mokiniai, ne pelno organizacijos ir įmonės gali tiesiogiai patirti tvarumą. Beje, investuojame mes irgi per bankus, kurie orientuojasi į tvarią plėtrą. „Weleda“ žurnalas „Werde“ taip pat stengiasi įkvėpti rinktis žaliąjį gyvenimo būdą.
Yra daugybė kitų sertifikatus teikiančių organizacijų, turinčių panašių tikslų. Kodėl „Weleda“ pasirinko būtent „B Corp“ sertifikatą?
Stefanas Siemeris: „Weleda“ veikia visame pasaulyje, tas pat tinka ir „B Corp“. Be to, už organizacijos slypi ypatinga bendruomenė, kurią sudaro savo reikalui atsidavę ir įkvepiantys žmonės, kontaktai su kuriais praturtina ir didina mūsų perspektyvas. Mes svarstėme įvairiausius ženklus, bet galiausiai apsistojome ties šituo. Iš esmės dėl to, kad jis veikia visame pasaulyje. Sprendimas buvo priimtas „Weleda“ grupės ir mūsų tvarumo padalinio, be to, visiškai palaikytas visos vadovybės komandos bei direktorių tarybos.
Didžiausias dėmesys skiriamas socialinei pridėtinei vertei ir ekologiniam tvarumui, o ne pelno didinimui bet kokia kaina.
Kodėl „Weleda“ iš viso norėjo būti sertifikuota?
Stefanas Siemeris: Mes visada aktyviai palaikėme ekologiškos ir socialiai teisingos ateities idėją. Tačiau dabar tokias problemas kaip tvarumas galime spręsti dar sistemiškiau ir labiau strategiškai nei kada nors anksčiau. Imkime kaip pavyzdį klimatą: mes ėmėmės kelių atskirų klimato apsaugos veiksmų, tačiau bendros strategijos neturėjome. Įžvalgos, kurių sulaukėme „B Corp“ atliekant mūsų bendrovės vertinimą, tapo impulsu siekti labai ambicingų klimato apsaugos tikslų. Nuo šių metų mūsų pastatų, gamybos ir automobilių parko poveikis klimatui tampa aritmetiškai neutralus. Nuo 2022 m. visi mūsų produktai turi tapti aritmetiškai neutralūs klimato požiūriu – kitaip tariant, visas mūsų kompanijos anglies dvideginio išmetimo rodiklis ir viskas, ko reikia produktams, t. y. transportas, tiekimo grandinės, žemės ūkio žaliavos ir pakuotės, įskaitant jų gamybą bei šalinimą. Taikydami savo Vieno procento programą, mes investuosime papildomą iš pardavimų gauto pelno procentą iš esmės į klimato apsaugą, dirvožemio kokybės gerinimą ir biologinę įvairovę.
Ką „Weleda“ turėjo padaryti, kad gautų sertifikatą?
Stefanas Siemeris: Mums reikėjo atsakyti į daugybę klausimų ir pateikti dokumentus, susijusius su pačiais įvairiausiais bendrovės veiklos aspektais. Į procesą buvo įtraukti daugiau nei 100 darbuotojų, kurie surinko ir paruošė visą reikalingą informaciją. Nuo pirminio sprendimo iki sertifikavimo proceso pabaigos mums prireikė maždaug pusantrų metų, palaikant organizacijai „B Lab“. Bendro gėrio ir ekologinės gerovės siekis turėjo būti įtvirtintas raštiškai ir integruotas bendrovės įstatuose. Štai ir viskas – „Weleda“ akcininkai nusprendė tai savo susirinkimo metu. Dabar visa tai sudaro mūsų įmonės strategijos pagrindą: siekiame ne tik išvengti neigiamų padarinių, bet ir labai tikslingai prisidėti pozityviu indėliu.
Kaip „Weleda“ dalyvauja judėjime?
Stefanas Siemeris: Mes norime aktyviai imtis pavyzdžio „B Corp“ bendruomenei vaidmens, ypač Šveicarijoje ir Vokietijoje. Šiuo metu yra šimtai įmonių, kurios taip pat nori būti sertifikuotos. Kad jas palaikytume, atvirai dalijamės savo patirtimi su judėjimu kaip visuma. Be to, skaitome paskaitas, dalyvaujame darbo grupių veikloje ir užsiimame lobizmu politiniu lygmeniu, siekdami dialogo su tais asmenimis, kurie priima sprendimus. Esu tikras, kad, visiems dirbant dėl bendrų tikslų, potencialas tikrai yra. Mes žinome, kokios yra pagrindinės tvarumo problemos pasaulyje, o vyriausybės jau yra susitarusios dėl atitinkamų tikslų. Jei, kaip judėjimas, galėsime pademonstruoti, kad šie tikslai gali būti pasiekiami išsaugant finansinį stabilumą, tai taps pavyzdžiu kitoms kompanijoms.
Klientai vis geriau supranta, kokią įtaką jų pačių vartojimas turi planetai ir visuomenei. Žmonės visiškai pagrįstai prašo ženklų ir kompanijų tuo rūpintis.
Kokią naudą turi natūralios kosmetikos naudotojai iš to, kad „Weleda“ gavo „B Corp“ sertifikatą?
Stefanas Siemeris: Klientai vis geriau supranta, kokią įtaką jų pačių vartojimas turi planetai ir visuomenei. Žmonės visiškai pagrįstai prašo ženklų ir kompanijų tuo rūpintis. Taigi tai yra svarbi produkto ir prekių ženklo pažado dalis. Ši tendencija gali padėti pagerinti pasaulį. Mes, kaip sertifikuotos natūralios kosmetikos ir antroposofinių vaistinių preparatų srities lyderiai, džiaugiamės galėdami priimti šiuos impulsus ir dar labiau stengtis. Kadangi farmacijos pramonė šioje sferoje dar nėra taip pažengusi, kaip grožio industrija, norime būti tvarumo pradininkai ir farmacijos versle.
Ar „Weleda“ produktai turės „B Corp“ ženklą?
Stefanas Siemeris: Vartotojo požiūriu, šiuo metu svarbesnės kitos žinutės, pavyzdžiui, naudojamų medžiagų kilmė ir kokybė, sąžiningumas ir informacija apie pakuotę. Mums „B Corp“ sertifikatas nėra priemonė generuoti didesnius pardavimus. Taigi dar nuspręsime, kur ir kaip bus nurodomas šis ženklas.
Ar buvo girdėti ir kritikos balsų? Akivaizdu, kad kai kurios bendrovės, turinčios „B Corp“ sertifikatą, veikia ne visai pagal tvarumo principus.
Stefanas Siemeris: Įmonės, kurios nieko nedaro, neturi šansų gauti „B Corp“ sertifikatą. O jei šį procesą pradeda labiau tradicinės kompanijos, nors ir nėra idealios, tai vis tiek teikia vilčių! Jeigu mes iš tikrųjų norime pagerinti pasaulį, pokyčių reikia visur – ne tik tarp pradininkų. Mums būtina, kad bendradarbiautų ir didelės kompanijos. „B Corp“ ženklas jokiu būdu nėra paprasčiausia dekoracija. Reikalavimai labai aiškūs ir suprantami. Bet kuri susidomėjusi bendrovė gali susipažinti ne tik su kriterijais, bet ir su vertinimų ataskaitomis. Pats sunkiausias klausimas įmonei turėtų būti: ar ji pajėgs išlaikyti gauto sertifikato statusą? Jei į tai nežiūrėsite pakankamai rimtai, jus paprasčiausiai po trejų metų išmes.